برنامه ریزی راهبردی سازمان به زبان ساده به این معناست که بدانیم چگونه تناسب بین اهداف و قابلیتهای سازمان را با بازار های درانتظار آن تطبیق دهیم 

 

مراحل برنامه ریزی راهبردی:

در دو سطح برنامه ریزی راهبردی قابل انجام است :

  1. سطح کلان شرکت 
  2. سطح واحد کسب وکار و محصول و بازار 

 در سطح کلان شرکت: 

  1. می بایست در ابتدا رسالت شرکت و
  2. چشم انداز شرکت در قالب اهداف و مقاصد کلی و
  3. تهیه فعالیت های کسب و  کار تعیین گردد .

در سطح واحد کسب وکار و محصول و بازار 

  1. برنامه ریزی بازار یابی و
  2. سایر راهبرد های عملیاتی مشخص گردد 

به چند مثال کسب وکار بازارمدار برای روشن تر شدن این مفهوم می پردازم 

                                      

شرکت آمازون دات کام       

فعالیت محصول مداری : فروشنده انواع محصولات از کتاب و سی دی تا لوازم خانگی و .

تعریف بازار مداری : تجربه خرید اینترنتی را آسان و سریع و دلپذیر کرده ایم ، اینجا همان جایی است که هر آنچه را می خواهید پیدا کنید و بصورت برخط خریداری کنید .

 

فروشگاه وال مارت      

فعالیت محصول مداری : فروشگاه های تخفیف دار

تعریف بازار مداری : قیمت های پایین همیشگی ، ایجاد شانس خرید اقلامی که ثروتمندان می خرند برای عامه مردم 

 

دیسنی    

فعالیت محصول مداری : اداره کننده پار ک های سرگرمی 

تعریف بازار مداری : خیال پردازی ، مکانی که امریکا راهی می گشاید که باید بگشاید

 

شرکت رولون      

فعالیت محصول مداری : تولید کننده محصولات آرایشی 

تعریف بازار مداری : شیوه زندگی ، ابراز وجود و موفقیت و منزلت ، خاطره ، امید و رویا 

 

طراحی ترکیب فعالیتهای کسب وکار

ترکیب فعالیتهای کسب وکار مجموعه فعالیتها و محصولاتی است که شرکت از بابت آنها تشکیل شده است.

تجزیه و تحلیل ترکیب فعالیتها فرآیندی که مدیریت به کمک آن محصولات و واحدهای کاری تشکیل دهنده ی شرکت را ارزیابی میکند.

 

راهبرد بازاریابی مشتری مدار

  1. هدف گیری در بازار
  2. بخش بندی بازار
  3. تمایز و جایگاه یابی در بازار

به زبان ساده اگر بخواهیم به روش مشتری مدار بازار را تقسیم بندی کنیم باید ابتدا مشتریان هدف را مشخص کنیم و سپس بازار را بخش بندی کنیم و در نهایت برای مشتریان نسبت به محصول خود تمایز ایجاد کنیم و محبوب مشتری باشیم .

بطور مثال در فروش بیمه های زندگی ،

هدف فروش بیمه های زندگی به تعداد افراد بیشتر برای کمک به آنهاست 

در بخش بندی بازار بطور مثال به سراغ صنف ارایشگران می رویم 

و در بخش تمایز و جایگاه یابی ارایشگران مجرد را ابتدا بازار هدف می کنیم و بصورت تخصصی روی بازار جایگاه یابی می نماییم .

 

با من همراه باشید ، تا در ادامه بیشتر با مفهوم تخصصی بازار یابی اما به زبان ساده آشنا شوید .

 

نویسنده و گردآورنده : شقایق جرسی
بیزینس کوچ ، مدرس و مربی بازاریابی و فروش
مدیر ارشد شرکت بیمه 

 

 

 

برنامه ریزی راهبردی کلان در بازاریابی به زبان ساده

  ,بازار ,، ,های ,مداری ,محصول ,    ,برنامه ریزی ,بازار مداری ,فعالیت محصول ,کنیم و ,تعریف بازار مداری ,فعالیت محصول مداری

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


bahinfiehib 10 سایت برتر جهان shivarayanew furnitsupply holoocenter20 اینجا همه چی هست کدهاي محصولات آموزشي انياک دریــچــه ای به داســـتان و نــقــــد هیدروژئولوژیست HydroGeologist خیبر خرم آباد