برنامه ریزی راهبردی سازمان به زبان ساده به این معناست که بدانیم چگونه تناسب بین اهداف و قابلیتهای سازمان را با بازار های درانتظار آن تطبیق دهیم 

 

مراحل برنامه ریزی راهبردی:

در دو سطح برنامه ریزی راهبردی قابل انجام است :

  1. سطح کلان شرکت 
  2. سطح واحد کسب وکار و محصول و بازار 

 در سطح کلان شرکت: 

  1. می بایست در ابتدا رسالت شرکت و
  2. چشم انداز شرکت در قالب اهداف و مقاصد کلی و
  3. تهیه فعالیت های کسب و  کار تعیین گردد .

در سطح واحد کسب وکار و محصول و بازار 

  1. برنامه ریزی بازار یابی و
  2. سایر راهبرد های عملیاتی مشخص گردد 

به چند مثال کسب وکار بازارمدار برای روشن تر شدن این مفهوم می پردازم 

                                      

شرکت آمازون دات کام       

فعالیت محصول مداری : فروشنده انواع محصولات از کتاب و سی دی تا لوازم خانگی و .

تعریف بازار مداری : تجربه خرید اینترنتی را آسان و سریع و دلپذیر کرده ایم ، اینجا همان جایی است که هر آنچه را می خواهید پیدا کنید و بصورت برخط خریداری کنید .

 

فروشگاه وال مارت      

فعالیت محصول مداری : فروشگاه های تخفیف دار

تعریف بازار مداری : قیمت های پایین همیشگی ، ایجاد شانس خرید اقلامی که ثروتمندان می خرند برای عامه مردم 

 

دیسنی    

فعالیت محصول مداری : اداره کننده پار ک های سرگرمی 

تعریف بازار مداری : خیال پردازی ، مکانی که امریکا راهی می گشاید که باید بگشاید

 

شرکت رولون      

فعالیت محصول مداری : تولید کننده محصولات آرایشی 

تعریف بازار مداری : شیوه زندگی ، ابراز وجود و موفقیت و منزلت ، خاطره ، امید و رویا 

 

طراحی ترکیب فعالیتهای کسب وکار

ترکیب فعالیتهای کسب وکار مجموعه فعالیتها و محصولاتی است که شرکت از بابت آنها تشکیل شده است.

تجزیه و تحلیل ترکیب فعالیتها فرآیندی که مدیریت به کمک آن محصولات و واحدهای کاری تشکیل دهنده ی شرکت را ارزیابی میکند.

 

راهبرد بازاریابی مشتری مدار

  1. هدف گیری در بازار
  2. بخش بندی بازار
  3. تمایز و جایگاه یابی در بازار

به زبان ساده اگر بخواهیم به روش مشتری مدار بازار را تقسیم بندی کنیم باید ابتدا مشتریان هدف را مشخص کنیم و سپس بازار را بخش بندی کنیم و در نهایت برای مشتریان نسبت به محصول خود تمایز ایجاد کنیم و محبوب مشتری باشیم .

بطور مثال در فروش بیمه های زندگی ،

هدف فروش بیمه های زندگی به تعداد افراد بیشتر برای کمک به آنهاست 

در بخش بندی بازار بطور مثال به سراغ صنف ارایشگران می رویم 

و در بخش تمایز و جایگاه یابی ارایشگران مجرد را ابتدا بازار هدف می کنیم و بصورت تخصصی روی بازار جایگاه یابی می نماییم .

 

با من همراه باشید ، تا در ادامه بیشتر با مفهوم تخصصی بازار یابی اما به زبان ساده آشنا شوید .

 

نویسنده و گردآورنده : شقایق جرسی
بیزینس کوچ ، مدرس و مربی بازاریابی و فروش
مدیر ارشد شرکت بیمه 

 

 

 

برنامه ریزی راهبردی کلان در بازاریابی به زبان ساده

  ,بازار ,، ,های ,مداری ,محصول ,    ,برنامه ریزی ,بازار مداری ,فعالیت محصول ,کنیم و ,تعریف بازار مداری ,فعالیت محصول مداری

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


آرشیتکت فایل ayvatli jozvehland Brenton's receptions زند دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. sibgerafik neginkavirel vpsgol06 osobenchhat brokersbacklink